Üveg javító készlet (fényszóró, szélvédő stb... )
Eltünteti a kőfelverődéseket és a vékony repedéseket. E készülék segítségével könnyen és gyorsan tudja a hibákat kijavítani.
Figyelem: Óvatosan nyissuk ki a műgyanta tubust. Viseljünk kesztyűt és szemüveget. A műgyanta vegyi anyag okozta felégést/felhólyagosodást okozhat bizonyos személyeknek.
A fecskendő híd összeszerelése:
1. Ábra (az ábrákat a csomagolás belsejében lévő angol nyelvű leíráson találja)Suction cups tapadókorongok screw csavar incetor befecskendezőFontos:Az útmutatót olvassa végig mielőtt belekezdene a javításba!Szélvédő javítása:Figyelem: Ez a készlet UV műgyantát tartalmaz, melynek kötéséhez napfényre van szükség. A javítást árnyékban végezzük, azután vigyük napra, hogy megkössön.1. Vigyük a járművet árnyékos helyre. Terítsünk egy törölközőt a motorháztetőre, hogy megóvjuk az esetleges károsodástól. Mindenképpen kerülje a műgyanta érintkezését a festett felületekkel.
2. Szereljük össze a fecskendő tartó hidat az 1. És a 2. Ábra szerint. Kereszthornyú csavarhúzó segítségével a mellékelt csavarokkal szereljük fel a tapadókorongokat a téglalap alakú hídra. Az 1. Számú fecskendőre helyezzük fel a gumi csúcsot. (A készlet tartalmaz még egy gumi csúcsot további javítások céljára). Ahhoz, hogy a csúcs megfelelően rögzítődjön a fecskendőn, lehet, hogy forgatni kell. Csavarjuk be az 1. Számú fecskendőt a híd közepén található furatba, úgy hogy az kb. 3 mm álljon ki. NE HELYEZZÜK BELE A 2. SZÁMÚ FECSKENDŐT AZ 1. SZÁMUBA MÉG EKKOR!!!
3. Tisztítsuk meg a szélvédő felületét alkoholos párnával és töröljük szárazra tiszta ronggyal. NE HASZNÁLJUNK SEMMILYEN MÁS ÜVEGTISZTÍTÓT! A mellékelt tű segítségével tisztítsuk ki a törés közepéből az üvegszilánkokat.
4. Helyezzük a sérült rész fölé a hidat (4. Ábra). Igazítsuk a fecskendő csúcsát pontosan az üvegen lévő lyuk fölé. Az autó belsejéből ellenőrizzük, hogy a lyuk és a csúcs pontosan egybeesik-e. Nyomjuk le a hidat, hogy a tapadókorongok odatapadjanak a szélvédőhöz. Ha a tapadókorongok nem tapadnak teljes mértékben a felülethez csavarjuk vissza az 1. Számú befecskendezőt.
5. Csavarjuk az 1. Számú fecskendőt az óra járásával megegyezően addig, míg az nem érintkezik a szélvédő felületével. Ekkor csavarjunk még rajta egy negyed fordulatot, a biztos érintkezés érdekében. NE HÚZZUK TÚL, MERT TOVÁBBI SÉRÜLÉST OKOZHAT A SZÉLVÉDŐBEN. Belülről ellenőrizzük, hogy a gumi csúcs pontosan a lyuk felett van-e.
6. Használat előtt helyezzük a műgyantás tubust 5 percre egy forró vízzel teli csészébe. Ez felhígítja a műgyantát, hogy be tudjon folyni a repedésekbe. Óvatosan csavarjuk és emeljük le a tubus tetejét és a tubust nyomva cseppentsünk 10 csepp műgyantát az 1. Számú fecskendőbe. (5. Ábra) Fogjuk meg az 1. Számú fecskendőt nehogy elforduljon és csavarjuk be a 2. Számú fecskendőt, amíg enyhe ellenállást nem érzünk. Ez a művelet préseli be a műgyantát az üveg repedéseibe.
7. Az 1. Számú fecskendőt fogva, az órajárással ellentétesen fordítsuk el a 2. Számú fecskendőt egy fordulattal, majd fordítsuk el visszafelé az órajárással megegyezően egy fordulatot. E művelet egy kis vákuumot csinál és a műgyantában rekedt levegőt kiszívja, majd azután műgyantát pumpál be a lyukba. Ismételjük meg 3-szor és a végén tartsuk lenti pozícióban 5 percig.
8. Vizsgáljuk meg a javított részt a kocsi belsejéből, hogy rekedt-e benne levegő. A sérülésfajtájától függően lehetséges, hogy légbuborék maradt az üvegben. A bennrekedt levegőt többféle módon lehet eltávolítani: kopogtassuk meg az üveget belülről, hajszárítóval, vagy gyufával melegítsük az üveget belülről, vagy finoman nyomjuk hüvelykujjunkkal kifelé az üveget. Ha melegítjük, óvatosan járjunk el, mert további károsodást okozhatunk, ha túl sokáig csináljuk. Szükségessé válhat, hogy az előbbi lépések közül néhányat, vagy az őszeset többször megismételjük, annyi levegőt távolítsunk el, amennyit csak lehet.
9. Távolítsuk el a hidat a szélvédőről és cseppentsünk 1-2 cseppet a sérült részre. Terítsünk rá egy műanyag fólia darabot (7. Ábra). Vigyük a járművet napfényre a műgyanta megkötéséhez. A műgyanta kb. 20 perc alatt köt meg napfényben.
10. Miután megkötött, távolítsuk el a polietilén fóliát a sérült részről. A mellékelt pengével kaparjuk le a megkötött műgyantamaradványokat úgy, hogy a pengét merőlegesen tartva a felületre, előre-hátra irányuló mozgással kaparjuk a felületet. (Lásd a 8. Ábrát) FIGYELEM: HA EGY KIS MÉLYEDÉS MÉG VAN A JAVÍTOTT FELÜLETEN, CSEPPENTSÜNK ODA EGY CSEPP MŰGYANTÁT, BORÍTSUK LE POLIETILÉN FÓLIÁVAL ÉS HAGYJUK, HOGY A NAPON MEGKÖSSÖN.
Megjegyzés:Néha a sérülésnél nem keletkezik lyuk és így nem tudjuk bejuttatni a műgyantát. Ebben az esetben használjunk vékony fogfúrót (fogászati kellékboltokban vagy szerszámszaküzletben kapható) és fúrjuk egy kis lyukat a sérült hely közepébe. NEM KELL TELJESEN ÁTFÚRNI. Figyelem: Legyünk óvatosak, amikor kinyitjuk a műgyantát tartalmazó tubust. Viseljünk kesztyűt és szemet védő védőeszközt. A műgyanta vegyi anyag okozta felégést/felhólyagosodást okozhat némely személynél.
Hosszú repedéseknél: Fúrjunk egy kis lyukat a repedés mindkét végére és közepére. A fent leírtak szerint használjuk a hidat és préseljünk műgyantát mindegyik lyukba, míg a repedés fel nem töltődött. Hogy a készletet újra lehessen használni, tisztítsuk meg acetonnal, lakk hígítóval vagy körömlakk lemosóval.